آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)
آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)

نکات مهم درمورد کولرآبی

استفاده از نصاب حرفه ای :


خدمات نصب کولر آبی در تهران + شماره تلفن نصاب سیار | فنی کارا

در ابتدای کار که می خواهید کولر آبی خود را نصب کنید حتما باید نصاب حرفه ای استفاده کنید زیرا افرادی که کار بلد نباشند می توانند د رهمان اول کار شما را با مشکل مواجه کنند. علاوه بر انتخاب نصاب، سرویس کار نیز باید از بین افراد ماهر و با تجربه انتخاب شود.

پوشاندن روی کولر آبی :


فیلتر هوای کولر آبی؛ چگونگی تعویض فیلتر هوای کولر آبی | آچاربازنکات مهم نگهداری از کولر آبی در زمستان » وبلاگ استادکار

پوشاندن روی کولر آبی یکی از بهترین راه های محافظت از موتور کولر آبی می باشد. موتور کولر آبی اگر در معرض گرد و خاک و یا آب قرار بگیرد عمر و بهره وری آن کاهش می یابد. پوشاندن روی کولر تنها مختص به زمان استفاده ی آن نمی باشد و حتی در زمان های دیگر نیز باید روی آن پوشانده باشد.

کنترل کردن اتصالات :


کولر آبی - فروشگاه اینترنتی کنترل پایا

یکی دیگر از کار هایی که موجب محافظت از کولر و موتور آن می باشد، کنترل کردن اتصالات آن است. زیرا در صورت وجود مشکل در اتصالات ممکن است بعد از مدت زمان کوتاهی، موتور کولر شما بسوزد و یا خوب کار نکند.

انواع موتور کولر آبی



مشخصات، قیمت و خرید الکترو موتور کولر آبی موتوژن تبریز مدل 1.2 ...موتور کولر آبی تک سر شفت 1/8 - فروش ، خرید ، قیمت ، مشخصات و تولید ...موتور کولر آبی 1/8 اسب موتوژن


موتور کولر آبی  را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد که در این قسمت شما را با آن ها آشنا می کنیم :

1- موتور خازن دائم کار:


نقشه برق موتور کولر آبی - تاسیسات 24 ساعتهعیب یابی موتور کولر آبی| سرویسکاران 24

یکی از انواع موتور کولر آبی، موتور دو دور با خازن می باشد. در این موتور ها، یک خازن، یک سیم پیچ کمکی و یک سیم پیچ اصلی به صورت مجاز تعبیه شده است.  زمانی که کولر در حالت دور تند یا کند باشد در هر دو صورت خازن و سیم پیچ کمکی در حرکت می باشد و کار می کنند. به همین دلیل است که نام آن را موتور با خازن دائم کار می گویند.


2- موتور  با سیم پیچ راه انداز:


نحوه تعمیرات پنکه رومیزی | نحوه عیب یابی پنکه رومیزی | آموزشگاه فن ...

نوع دیگری از موتور کولر آبی، موتور با سیم پیچ راه انداز می باشد. در این نوع از موتور ها زمانی که کولر می خواهد شروع به کار کند، سیم پیچ راه انداز با سیم پیچ اصلی با هم شروع به کار می کنند. در ادامه ی کار که کولر، سرعت مناسب را گرفت، سیم پیچ راه انداز از دور خارج می شود و سیم پیچ اصلی خود به تنهایی کولر را می چرخاند


موتورکولرآبی

موتور کولر آبی چیست؟

مناطقی از کشور که دارای آب و هوای خشک و یا نیمه خشک می باشند باید از کولر های آبی استفاده کنند. در فصل های تابستان که هوا گرم است، کولر های آبی می توانند به متعادل شدن هوای خانه کمک کند. موتور کولر آبی یکی از مهم ترین اجزای آن می باشد که می تواند در کیفیت و کارکرد کولر آبی تاثیر گذار باشد.

کولر آبی یکی از وسایل سرمایشی پرکاربرد در بین بعضی از شهر ها می باشد که می تواند به خوبی باعث بهبود هوای خانه و دیگر مکان ها شود. موتور کولر آبی یکی از حساس ترین قسمت های هر کولری می باشند به همین سبب باید نگاه ویژه و خاصی به آن داشت. قیمت این وسیله ی سرمایشی نسبت به کارایی که دارد بسیار پایین می باشد.

به هر میزان که هوا گرم تر می شود نیاز به این وسیله ی سرمایشی بیشتر احساس می شود. در مناطق گرم و خشک حتما باید از کولر های آبی استفاده شود تا بتوان گرمای فصل تابستان را تحمل کرد. کولر های آبی که در بازار وجود دارند از نوع 3000، 5000 و 7000 می باشند که هر کدام دینام و موتور مخصوص به خود را دارند. دینام هایی که توان بالایی دارند برق زیادی را نیز مصرف می کنند و همچنین قیمت بالاتری نیز دارند. به همین سبب بهتر است برای انتخاب نوع کولر و توان دینام آن به مشاوران و افراد متخصص مراجعه کنید.

معرفی موتور کولر آبی :

برای معرفی موتور کولر آبی باید گفت که موتورهای کولر آبی انواع متفاوتی دارند که مدل قفسه ای آن بسیار زیاد نسبت به بقیه مدلها مورد استفاده قرار میگیرند.

ساختمان موتور کولر آبی بر اساس مدل سیم پیچی آنها انواع مختلفی را دارد. در صورتی که نیاز به تعمیر و یا خرید موتور کولر آبی با بهترین قیمت و کیفیت دارید میتوانید با کارشناسان الو گرما در این رابطه تماس بگیرید.

موتورهای کولر آبی که مدل قفسه ای هستند با استفاده از مقاومت یا خازنی که دارند دو دور راه اندازی می شوند و در بازار به موتورهای خازنی هم شناخته میشوند. قدرت موتور کولر آبی ارتباط همسویی با حجم هوا و قدرت کولر آبی دارد. نیروی این نوع موتور از بین انواع موتورهای کولر آبی به صورت 0.25 ،0.5 و 0.75 اسب بخار و در بعضی از مدل ها بالاتر است که در تناسب با حجم هوا و قدرت کولر آبی انتخاب میشود.

چند نکته برای تعویض پوشال کولر در منزل

تعویض پوشال کولر یک امر بسیار ضروری برای دوام و بهبود عملکرد کولر در فصل تابستان می باشد و بایستی هر ساله این کار را انجام دهید. در تعویض پوشال کولر از پوشال های جدید به منظور افزایش سرما و خنک کنندگی کولر خود و همچنین جلوگیری از ایجاد و بروز بیماری های باکتریایی و قارچی استفاده کنید؛ زیرا پوشال های کهنه با به همراه داشتن این مواد  برای بهداشت خانواده و همچنین آلوده نمودن فضای تهویه بسیار مضر می باشند.

تعویض پوشال کولر را جدی گرفته و تعویض پوشال کولر را بایستی حداکثر دو سال یک بار انجام دهید. این کار باعث افزایش راندمان و بازدهی کولر شما می گردد.

پوشال ها فضای مناسبی را برای ایجاد و رشد و نمو باکتری های سمی فراهم می کنند و نتیجه آن ایجاد بوی نامطبوعی در هنگام روشن بودن کولر شما خواهد بود. اگر از حجم زیادی پوشال در هنگام تعویض پوشال کولر در کولر خود استفاده نمایید، این کار موجب می گردد که هوا به کولر شما به درستی نرسد و امر خنک کنندگی نیز سخت می شود



استفاده از سایبان برای کولر:

در نکته بعدی که خدمت شما ارائه می شود استفاده از یک سایبان برای کولر ها می باشد. اگر در تابستان که به تبع هوا نیز بسیار داغ است، انتظار هوای خنکی از کولر ابی خود دارید، بایستی از یک سایبان در بالای کولر خود بهره بگیرید. زیرا آفتاب و هوای گرم مانع رسیدن هوای خنک به داخل کولر شما می گردد. امر چاره ساز در این رابطه استفاده از سایه بان بر روی کولر های آبی در ساختمان ها و آپارتمان ها می باشد که باعث طول عمر و دوام کولر گردیده و همچنین برای پوشال ها نیز مناسب است .با این کار، کولر آبی هوای خنک بهتری را در منزل و محیط  خانه به ارمغان می آورد.

تعویض پوشال کولر آبی شاید در ابتدا یک امر سهل و آسان به نظر بیاید اما با رعایت خوردن نکات و نکات کوچک می توان این کار را به نحو احسن و شایسته خود انجام داد. لطفاً توجه فرمایید در هنگام تعویض پوشال کولر و استفاده از پوشال های نو آنها را کاملا شستشو نموده و تمیز و ضدعفونی کنید؛ زیرا در هنگام تهیه این پوشال ها مقداری گرد و غبار و همچنین سایر ریزگردها و آلودگی‌های ممکن است جذب خود نموده باشند که با انجام این کار تمامی این آلودگی ها برطرف خواهند شد و در هنگام تهویه و کار کردن کولر مواد نامطبوع آلوده وارد محیط خانه شما نمی گردند



تمیز کردن دریچه های کولر آبی :

برای تعویض پوشال کولر تمیز کردن دریچه ها نیز امری بسیار مناسب و به جا است و کمک شایانی به خنک کنندگی کولر میکند. این دریچه‌ها در طی سال و یا سالیان گذشته ممکن است دارای رسوبات و منافذ بسیار آلوده باشند که به جای مانده از پوشال های قبلی خود هستند و هنگامی که پوشال های کهنه را برداشته و پوشال های جدید را به جای آنان جایگزین می نمایید در هنگام تعویض پوشال کولر شستشوی مناسب و دقیقی از دریچه های کولر انجام دهید و آنها را در هنگام تعویض پوشال کولر با مواد ضدعفونی کننده پاک نمایید.


تمامی این نکات و کارها باعث می گردد که شما بتوانید با خیال آسوده از باد خنکی که کولر شما برای تان ایجاد می کند لذت کافی را ببرید.


.

تعویض پوشال کولرآبی

تعویض پوشال کولرآبی


تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی در چیست؟ - دماتجهیز

یک امر لازم برای سلامت افراد و بهبود عملکرد وکارایی کولر است. در ابتدا یک تعریف کلی راجع به پوشال کولر خدمت شما ارائه میکنیم و سپس به نحوه تعویض آن و اهمیت این کار می پردازیم.

 

یکی از تجهیزات اصلی کولر مربوط به پوشال آن میباشد که نقش بسزایی در سردی و تهویه مطبوع کولر آبی ایفا می کند. پوشال  ها یک سری رشته های بلند و کوتاه چوب درختان می باشند که توسط کارخانجات پوشال سازی تهیه می گردند.

در اصل  پوشال کولر چوبی به دلیل اینکه قدرت بالایی در ایجاد سرما دارد می تواند آب را در منافذ و لایه های خود نگه داشته و سرمای قابل قبولی را تولید کند که در اثر حرکت باد کولر و برخورد آن به پوشال ها به بیرون هدایت می شود.

یکی از دلایل مهمی که از پوشال چوب در کولرهای آبی استفاده می گردد ویژگی خاص چوب می باشد.چوب دارای خاصیت تخلخل پذیری بالایی بوده و قابلیت جذب و نفوذ آب را در خود دارا می باشد. مورد دیگر که چوب را به محصولی بسیار خوب برای ایجاد پوشال کولر قرار داده است قیمت به صرفه آن و هزینه تولید مقرون به صرفه و اقتصادی آن می باشد.

معمولا از چوب درختان سپیدار برای تهیه ی پوشال کولر استفاده می‌شود.

کیفیت و تمیزی پوشال های کولر ابی و تعویض به موقع ان ها


معایب پوشال ها

پوشال های کولر آبی دارای عمر کوتاهی می باشند و بایستی هر سال آن ها را تعویض و جایگزین نمود. علت این امرهم برخورد دائمی پوشال ها با آب است که باعث از بین رفتن آن ها می گردد و باعث می شود تا بازدهی و عملکرد خنک کنندگی کولر آبی تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا کند.

در برخی مناطق و آب و هوای خاص  نمیتوان از این گونه پوشال ها برای کولر های آبی بهره ای برد، به عنوان مثال در بسیاری بخش ها و ناحیه های دارای آب و هوای گرم، مرطوب و شرجی واقع در برخی نقاط ایران پوشال ها موجب جذب رطوبت هوا می گردند.

نکته ی قابل ذکر آنجا است که لازم وضروری است تا هر ساله یک بار تعویض پوشال کولر را به دقت انجام دهید. این کار موجب می گردد تا مسائل بهداشتی رعایت شده و خنک کنندگی کولر در سطح قابل قبولی باقی بماند. ممکن است بعضی پوشال ها حامل ذرات گرد و غبار و یا آلودگی های وسیع تری باشند و در هنگام استفاده از کولر آبی، موجب بروز حساسیت و یا آلرژی های خاصی در افراد گردند. به علت وسیع بودن و نامتناسب بودن سطح پوشال ها، گاهی اوقات ممکن است که قسمت هایی از این پوشال ها خشک باقی بماند، در حالی که قسمت دیگری سرشار از آب است و این امر می تواند موجب افزایش هزینه ها و کاهش بهبود عملکرد و خنک کنندگی دقیق کولر آبی شود. در متن زیر روش اصلی تعویض پوشال کولر آبی را خدمت شما عرض می نماییم.

آموزش تعویض پوشال کولر آبی


بهترین کولر آبی را انتخاب کنید | خبرگزاری ایلنا

تعویض پوشال کولر نیاز به دانش فنی خاصی نداشته و می توانید اینکار را در خانه و به آسانی انجام دهید.

در مرحله اول تعویض پوشال کولر لازم و ضروری می باشد که پوشال متناسب با اندازه و نوع کولر خود را تهیه کنید؛ زیرا برخی از پوشال ها برای کولر های خاصی تولید شده اند و با اندازه و ظرفیت کولر های دیگر جور در نمی آیند.

برای تعویض پوشال کولر، به منظور باز کردن دریچه های کولر نیاز به وسایل پیچیده و ابزارآلات مختلفی ندارید. تنها چیزی که در این زمان به آن احتیاج پیدا خواهید کرد یک انبردست می باشد.

اقدام بعدی آن است که دریچه کولر را با کمک انبردست باز کرده و میله های افقی نگه دارنده ی پوشال ها در دریچه کولر را از روی پوشال ها بردارید.در هنگام تعویض پوشال کولر، پوشال های کهنه و قدیمی را برداشته و از دریچه کولر جدا نمایید. لازم به ذکر است برای رعایت نکات بهداشتی، بایستی تمامی جداره ها و منافذ دریچه ها را شسته و همچنین پوشال های جدیدی را که خریداری نموده اید تمیز بنمایید.

حال نوبت به آن می رسد که پوشال های جدید را برای تعویض پوشال کولر، در درون دریچه های کولر به هنگام تعویض پوشال کولر قرار دهید. در مرحله بعدی تعویض پوشال کولر همان میله های افقی که وظیفه حفاظت و نگهداری پوشال ها را در درون دریچه ها به عهده دارند بر روی پوشال های جدید به هنگام تعویض پوشال کولر قرار دهید.

حال تقریباً به انتهای کار تعویض پوشال کولر نزدیک شده‌اید. در مرحله آخر تعویض پوشال کولر، دریچه های کولر و پوشال ها همانطور که در بالا در هنگام تعویض پوشال کولر به آن اشاره گردید، با آب شستشو دهید و اجازه دهید مدتی در زیر نور مستقیم آفتاب بماند و خشک شود تا تعویض پوشال کولر به خوبی انجام گرفته باشد.

تعویض پوشال کولر یک امر بسیار ضروری می باشد و بایستی هر ساله این کار را انجام دهید.