آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)
آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)

تعویض پوشال کولرآبی

تعویض پوشال کولرآبی


تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی در چیست؟ - دماتجهیز

یک امر لازم برای سلامت افراد و بهبود عملکرد وکارایی کولر است. در ابتدا یک تعریف کلی راجع به پوشال کولر خدمت شما ارائه میکنیم و سپس به نحوه تعویض آن و اهمیت این کار می پردازیم.

 

یکی از تجهیزات اصلی کولر مربوط به پوشال آن میباشد که نقش بسزایی در سردی و تهویه مطبوع کولر آبی ایفا می کند. پوشال  ها یک سری رشته های بلند و کوتاه چوب درختان می باشند که توسط کارخانجات پوشال سازی تهیه می گردند.

در اصل  پوشال کولر چوبی به دلیل اینکه قدرت بالایی در ایجاد سرما دارد می تواند آب را در منافذ و لایه های خود نگه داشته و سرمای قابل قبولی را تولید کند که در اثر حرکت باد کولر و برخورد آن به پوشال ها به بیرون هدایت می شود.

یکی از دلایل مهمی که از پوشال چوب در کولرهای آبی استفاده می گردد ویژگی خاص چوب می باشد.چوب دارای خاصیت تخلخل پذیری بالایی بوده و قابلیت جذب و نفوذ آب را در خود دارا می باشد. مورد دیگر که چوب را به محصولی بسیار خوب برای ایجاد پوشال کولر قرار داده است قیمت به صرفه آن و هزینه تولید مقرون به صرفه و اقتصادی آن می باشد.

معمولا از چوب درختان سپیدار برای تهیه ی پوشال کولر استفاده می‌شود.

کیفیت و تمیزی پوشال های کولر ابی و تعویض به موقع ان ها


معایب پوشال ها

پوشال های کولر آبی دارای عمر کوتاهی می باشند و بایستی هر سال آن ها را تعویض و جایگزین نمود. علت این امرهم برخورد دائمی پوشال ها با آب است که باعث از بین رفتن آن ها می گردد و باعث می شود تا بازدهی و عملکرد خنک کنندگی کولر آبی تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا کند.

در برخی مناطق و آب و هوای خاص  نمیتوان از این گونه پوشال ها برای کولر های آبی بهره ای برد، به عنوان مثال در بسیاری بخش ها و ناحیه های دارای آب و هوای گرم، مرطوب و شرجی واقع در برخی نقاط ایران پوشال ها موجب جذب رطوبت هوا می گردند.

نکته ی قابل ذکر آنجا است که لازم وضروری است تا هر ساله یک بار تعویض پوشال کولر را به دقت انجام دهید. این کار موجب می گردد تا مسائل بهداشتی رعایت شده و خنک کنندگی کولر در سطح قابل قبولی باقی بماند. ممکن است بعضی پوشال ها حامل ذرات گرد و غبار و یا آلودگی های وسیع تری باشند و در هنگام استفاده از کولر آبی، موجب بروز حساسیت و یا آلرژی های خاصی در افراد گردند. به علت وسیع بودن و نامتناسب بودن سطح پوشال ها، گاهی اوقات ممکن است که قسمت هایی از این پوشال ها خشک باقی بماند، در حالی که قسمت دیگری سرشار از آب است و این امر می تواند موجب افزایش هزینه ها و کاهش بهبود عملکرد و خنک کنندگی دقیق کولر آبی شود. در متن زیر روش اصلی تعویض پوشال کولر آبی را خدمت شما عرض می نماییم.

آموزش تعویض پوشال کولر آبی


بهترین کولر آبی را انتخاب کنید | خبرگزاری ایلنا

تعویض پوشال کولر نیاز به دانش فنی خاصی نداشته و می توانید اینکار را در خانه و به آسانی انجام دهید.

در مرحله اول تعویض پوشال کولر لازم و ضروری می باشد که پوشال متناسب با اندازه و نوع کولر خود را تهیه کنید؛ زیرا برخی از پوشال ها برای کولر های خاصی تولید شده اند و با اندازه و ظرفیت کولر های دیگر جور در نمی آیند.

برای تعویض پوشال کولر، به منظور باز کردن دریچه های کولر نیاز به وسایل پیچیده و ابزارآلات مختلفی ندارید. تنها چیزی که در این زمان به آن احتیاج پیدا خواهید کرد یک انبردست می باشد.

اقدام بعدی آن است که دریچه کولر را با کمک انبردست باز کرده و میله های افقی نگه دارنده ی پوشال ها در دریچه کولر را از روی پوشال ها بردارید.در هنگام تعویض پوشال کولر، پوشال های کهنه و قدیمی را برداشته و از دریچه کولر جدا نمایید. لازم به ذکر است برای رعایت نکات بهداشتی، بایستی تمامی جداره ها و منافذ دریچه ها را شسته و همچنین پوشال های جدیدی را که خریداری نموده اید تمیز بنمایید.

حال نوبت به آن می رسد که پوشال های جدید را برای تعویض پوشال کولر، در درون دریچه های کولر به هنگام تعویض پوشال کولر قرار دهید. در مرحله بعدی تعویض پوشال کولر همان میله های افقی که وظیفه حفاظت و نگهداری پوشال ها را در درون دریچه ها به عهده دارند بر روی پوشال های جدید به هنگام تعویض پوشال کولر قرار دهید.

حال تقریباً به انتهای کار تعویض پوشال کولر نزدیک شده‌اید. در مرحله آخر تعویض پوشال کولر، دریچه های کولر و پوشال ها همانطور که در بالا در هنگام تعویض پوشال کولر به آن اشاره گردید، با آب شستشو دهید و اجازه دهید مدتی در زیر نور مستقیم آفتاب بماند و خشک شود تا تعویض پوشال کولر به خوبی انجام گرفته باشد.

تعویض پوشال کولر یک امر بسیار ضروری می باشد و بایستی هر ساله این کار را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد