آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)
آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)

چند نکته برای تعویض پوشال کولر در منزل

تعویض پوشال کولر یک امر بسیار ضروری برای دوام و بهبود عملکرد کولر در فصل تابستان می باشد و بایستی هر ساله این کار را انجام دهید. در تعویض پوشال کولر از پوشال های جدید به منظور افزایش سرما و خنک کنندگی کولر خود و همچنین جلوگیری از ایجاد و بروز بیماری های باکتریایی و قارچی استفاده کنید؛ زیرا پوشال های کهنه با به همراه داشتن این مواد  برای بهداشت خانواده و همچنین آلوده نمودن فضای تهویه بسیار مضر می باشند.

تعویض پوشال کولر را جدی گرفته و تعویض پوشال کولر را بایستی حداکثر دو سال یک بار انجام دهید. این کار باعث افزایش راندمان و بازدهی کولر شما می گردد.

پوشال ها فضای مناسبی را برای ایجاد و رشد و نمو باکتری های سمی فراهم می کنند و نتیجه آن ایجاد بوی نامطبوعی در هنگام روشن بودن کولر شما خواهد بود. اگر از حجم زیادی پوشال در هنگام تعویض پوشال کولر در کولر خود استفاده نمایید، این کار موجب می گردد که هوا به کولر شما به درستی نرسد و امر خنک کنندگی نیز سخت می شود



استفاده از سایبان برای کولر:

در نکته بعدی که خدمت شما ارائه می شود استفاده از یک سایبان برای کولر ها می باشد. اگر در تابستان که به تبع هوا نیز بسیار داغ است، انتظار هوای خنکی از کولر ابی خود دارید، بایستی از یک سایبان در بالای کولر خود بهره بگیرید. زیرا آفتاب و هوای گرم مانع رسیدن هوای خنک به داخل کولر شما می گردد. امر چاره ساز در این رابطه استفاده از سایه بان بر روی کولر های آبی در ساختمان ها و آپارتمان ها می باشد که باعث طول عمر و دوام کولر گردیده و همچنین برای پوشال ها نیز مناسب است .با این کار، کولر آبی هوای خنک بهتری را در منزل و محیط  خانه به ارمغان می آورد.

تعویض پوشال کولر آبی شاید در ابتدا یک امر سهل و آسان به نظر بیاید اما با رعایت خوردن نکات و نکات کوچک می توان این کار را به نحو احسن و شایسته خود انجام داد. لطفاً توجه فرمایید در هنگام تعویض پوشال کولر و استفاده از پوشال های نو آنها را کاملا شستشو نموده و تمیز و ضدعفونی کنید؛ زیرا در هنگام تهیه این پوشال ها مقداری گرد و غبار و همچنین سایر ریزگردها و آلودگی‌های ممکن است جذب خود نموده باشند که با انجام این کار تمامی این آلودگی ها برطرف خواهند شد و در هنگام تهویه و کار کردن کولر مواد نامطبوع آلوده وارد محیط خانه شما نمی گردند



تمیز کردن دریچه های کولر آبی :

برای تعویض پوشال کولر تمیز کردن دریچه ها نیز امری بسیار مناسب و به جا است و کمک شایانی به خنک کنندگی کولر میکند. این دریچه‌ها در طی سال و یا سالیان گذشته ممکن است دارای رسوبات و منافذ بسیار آلوده باشند که به جای مانده از پوشال های قبلی خود هستند و هنگامی که پوشال های کهنه را برداشته و پوشال های جدید را به جای آنان جایگزین می نمایید در هنگام تعویض پوشال کولر شستشوی مناسب و دقیقی از دریچه های کولر انجام دهید و آنها را در هنگام تعویض پوشال کولر با مواد ضدعفونی کننده پاک نمایید.


تمامی این نکات و کارها باعث می گردد که شما بتوانید با خیال آسوده از باد خنکی که کولر شما برای تان ایجاد می کند لذت کافی را ببرید.


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد