آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)
آموزش تخصصی برق والکترونیک

آموزش تخصصی برق والکترونیک

هادی خیاط باشی (مربی سازمان فنی وحرفه ای)

تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین

نحوه تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین » وبلاگ استادکارنمایندگی تعمیرات اجاق گاز | خدمات پس از فروش اجاق گازترموکوپل و بوبینآموزش تست و تعویض ترموکوپل بخاری گازی » وبلاگ استادکارخدمات پس از فروش اخگر

تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین به این صورت است که ابتدا با مشاهده ظاهر ترموکوپل می‌‌توانید تشخیص دهید که محل اتصال دو فلز سالم است یا خیر. از طرفی نیز اگر دو طرف فلز سوخته یا از هم جدا شده باشند، احتمالاً ترموکوپل شما خراب است. اگر سر فلز درونی ترموکوپل جدا شود و واشر آسیب ببیند نیز دستگاه نمی‌تواند به درستی عمل کند.

از دیگر روش‌های تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین این است که از بوبین برای تست کردن ترموکوپل استفاده کنید. زمانی که انتهای ترموکوپل را به بوبین وصل کنید، سر آن را حرارت دهید و هسته را برای ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به داخل فشار دهید و بعد از آن رها کنید، هسته باید به اصلاح در حالت جذب و در همان‌جا بماند و در این شرایط متوجه می‌شوید که ترموکوپل سالم است و به درستی عمل میکند.


یکی دیگر از راه‌های ساده برای تست سالم بودن ترموکوپل و بوبین این است که سر ترموکوپل را برای مدت زمانی حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حرارت دهید و بعد بلافاصله آن را به وسیله دو عدد سیم رابط به یک بلندگو وصل کنید. اگر ترموکوپل سالم باشد صدایی ضعیف مثل صدای تق از آن شنیده خواهد شد که نشان می‌دهد جریان الکتریکی در ترموکوپل شما وجود دارد.

برای تست کردن بوبین نیز باید آن را به یک ترموکوپل وصل کنید یا می‌توانید با اتصال آن به یک باتری ۱/۵ ولتی هسته را به داخل فشار دهید و بعد از برداشتن دست ببینید که حالت آن حفظ می‌شود یا خیر. در صورت حفظ شدن این حالت باید بدانید که بوبین به درستی عمل می‌کند و مشکلی ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد